مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اسفند 1401 ساعت 14:152023-02-22اقتصادي

دولت به افزایش استقلال سازمان های نظام مهندسی کمک کند


رییس نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی گفت: دولت اجازه دهد استقلال نظام مهندسی ها بیشتر حفظ شود که قطعا در این صورت شاهد نتایج بهتری خواهیم بود.

- ایسنا/مرکزی رییس نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی گفت: دولت اجازه دهد استقلال نظام مهندسی ها بیشتر حفظ شود که قطعا در این صورت شاهد نتایج بهتری خواهیم بود.

علیرضا حبیبی سوم اسفندماه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت روز مهندس اظهار کرد: جامعه مهندسی استان مرکزی 6 هزار نفر است که 4 هزار و200 نفر دارای پروانه و هزار و 800 نفر فاقد پروانه هستند.

مهندسین در رشته های هفتگانه برق، مکانیک، معماری، شهرسازی، عمران، نقشه برداری و ترافیک فعالیت می کنند که تعداد مهندسین رشته های برق، مکانیک و ترافیک در استان بسیار کم است.

وی افزود: استان مرکزی از لحاظ نظام مهندسی جزو نظام مهندسی های متوسط است.

دولت برای تسهیل مجوز کسب و کار، سالانه 4 بار آزمون نظام مهندسی را برگزار می کند و این مسئله سبب می شود آسیب هایی برای سازمان ایجاد شود چراکه کیفیت کاهش پیدا کرده و خروجی و ورودی دانشگاه ها افزایش پپدا کرده است.

حبیبی در ادامه تاکید کرد: افزایش آزمون و تعداد ورودی ها و تسهیل در برگزاری آزمون، سطح علمی مهندسان را در آینده تحت تاثیر قرار می دهد و ممکن است کیفیت ساختمان ها نیز کاهش پیدا کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت به افزایش استقلال سازمان های نظام مهندسی کمک کند

دولت به افزایش استقلال سازمان های نظام مهندسی کمک کند