مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اسفند 1401 ساعت 11:352023-02-22اقتصادي

توسعه زیست فناوری در حوزه دارو 1/8 میلیارد دلار صرفه جویی ارزی به دنبال داشت


دبیر ستاد توسعه زیست فناوری از صرفه جویی ارزی 1/8 میلیارد دلاری صنعت دارو در کشور و ارتقای سهم فناوری های جدید در بومی سازی دارو خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس و به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از صرفه جویی ارزی بالای زیست فناوری برای کشور گفت و تأکید کرد: فقط در حوزه دارو توانستیم صرفه جویی ارزی 1/8 میلیارد دلاری را ثبت کنیم.

تولید 97 درصدی داروهای مورد نیاز کشور یکی از دستاوردهای قابل توجه توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور است و به گفته برخی مدیران، این اتفاق در حالی رخ داده که ما هنوز موفق نشدیم از بخش قابل توجهی از توانمندی و ظرفیت کارخانجات داروسازی و متخصصان بومی کشور استفاده کنیم.

صنعت دارو یکی از صنایع راهبردی و استراتژیک است و به نوعی تأمین امنیت ملی هر کشوری به آن گره خورده است و بومی سازی آن به عنوان پدافند غیرعامل در کشورها مورد تأکید و توجه قرار دارد.

این کار در ایران به دلیل برخی مشکلات و فشارهای بین المللی ضرورت بیشتری دارد و خوداتکایی کشور در حوزه دارویی می تواند ناجی کشور در بحران هایی چون کرونا باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه زیست فناوری در حوزه دارو 1/8 میلیارد دلار صرفه جویی ارزی به دنبال داشت

توسعه زیست فناوری در حوزه دارو 1/8 میلیارد دلار صرفه جویی ارزی به دنبال داشت