مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اسفند 1401 ساعت 11:252023-02-22پزشكي

مرگ ناگهانی در ایران به سراغ سنین پایین آمده


مرگ ناگهانی در همه نقاط دنیا وجود دارد ولی در ایران سنین پایین تر را دچار کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، علی واشقانی فراهانی رییس مرکز قلب تهران اظهار داشت: بر اساس آمار حدود 47 درصد از آمار مرگ و میرها در کشور یا به علت بیماری های قلبی و عروقی است یا به عوامل خطر بروز بیماری های قلب و عروق و سکته ها مانند فشار خون، دیابت و…، مربوط می شود.

وی افزود: در مجموع حدود نیمی از علل مرگ و میر مردم کشورمان به دلیل بیماری های قلب و عروق یا بیماری های زمینه ای وابسته است.

متأسفانه شیوع بیماری های قلب و عروق و گسترش آن در کشور به گونه ای است که تقریباً کمتر از 15 درصد افراد بزرگسال جامعه را پیدا می کنید که بیماری قلب عروق ندارند و یا حتی یکی از عوامل خطر آن را ندارند.

بدین ترتیب اغلب درصد قابل توجهی از مردم یا به آن گرفتارند و یا نزدیکان و اقوام آنان به انواع یا درجاتی از این بیماری مبتلا هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: به اصطلاح می توان گفت بیماری های قلب و عروق شتری است که درب منزل هر کسی می تواند بخوابد.

آمار مرگ و میر بر اثر بیماری قلبی/ 75 درصد فوتی ها چاق بودندوی افزود: طبق آمار مطالعه کوهورت مرکز قلب تهران در میان 5 هزار خانواده اهل تهران، حدود 75 درصد از این جمعیت مورد مطالعه دچار چاقی شکمی یا در اصطلاح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ ناگهانی در ایران به سراغ سنین پایین آمده

مرگ ناگهانی در ایران به سراغ سنین پایین آمده