مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اسفند 1401 ساعت 11:212023-02-22اقتصادي

افزایش سرانه مصرف ماهی در استان سمنان/ با خواص فوق العاده آبزیان آشنا شوید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، بهرام فلاحی لیما، مدیر امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران درباره اهمیت مصرف آبزیان در سلامت افراد جامعه یا مزایای مصرف آن اظهار کرد: گوشت ماهی غذای سلامتی است.

وی با بیان اینکه مقایسه علت پایین بودن سرانه مصرف آبزیان در استان سمنان با سایر مواد پروتیینی چندان درست نیست، افزود: معمولاً مردم مناطق مرکزی و کویری ایران دسترسی کمتری به ماهی نسبت به سایر پروتیین ها دارند و به تبع آن مصرف ماهی در این مناطق نسبت به مناطق شمالی و جنوبی که دسترسی بیشتری به ماهی دارند، کمتر است.

مدیر امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: به علت در دسترس نبودن ماهی در سالیان گذشته در این مناطق، ذائقه مردم بیشتر به سمت پروتیین دام و طیور کشیده شده است.

فلاحی لیما ادامه داد: با افزایش تولید آبزیان در استان های داخلی، سرانه مصرف آبزیان در استان ها همانند سمنان روند افزایشی داشته و امروز شناخت بیشتر مردم از مزیت های ماهی و آشنایی با تنوع پخت غذا با آبزیان سبب شده است تا مردم از این فرآورده گوشتی استقبال بیشتری کنند.

وی گفت: میانگین سرانه مصرف آبزیان در دنیا حدود 24 کیلوگرم، در ایران حدود 5/13 کیلوگرم و در استان سمنان حدود 6 تا 7 کیلوگرم در سال به ازای هر نفر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش سرانه مصرف ماهی در استان سمنان/ با خواص فوق العاده آبزیان آشنا شوید

افزایش سرانه مصرف ماهی در استان سمنان/ با خواص فوق العاده آبزیان آشنا شوید