مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اسفند 1401 ساعت 10:562023-02-22پزشكي

ابتلا به آنفولانزای پرندگان برای چه افرادی خطرناک است؟


باید مراقبت و نظارت کامل بر جهش های ژنتیکی ویروس ها داشته باشیم تا به محض بروز پاندمی بتوان اقدامات پیشگیرانه را لحاظ کرد.

- جی پلاس ، ابراهیم فقیه لو متخصص ویروس شناسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به این که در اکثر موارد تماس مستقیم انسان با پرندگان، لاشه و یا محیط های آلوده به پرندگان از کانون های اصلی ابتلا به ویروس آنفولانزا پرندگان است گفت: خوشبختانه تا به امروز موارد ابتلا از انسان به انسان ویروس H5N1 گزارش نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ وی با بیان این که میزان کشندگی ویروس آنفولانزا خصوصا در گروه های پرخطر عدد بالایی را به خود اختصاص می دهد افزود: آمار سرایت پذیری آنفولانزا در بین پرندگان بسیار بالاست، اما در بین پرندگان به انسان بسیار محدود است.

نشانه های آنفولانزای پرندگان فقیه لو، تب بالا (بیش از 38 درجه)، کسالت، سرفه، درد های عضلانی، درد قفسیه سینه، مشکل در تنگی نفس و در نهایت پنومونی را از جمله نشانه های ابتلا به ویروس آنفولانزا عنوان کرد و افزود: از روی علامت ها نمی توان ابتلا به آنفولانزای H5N1 را در انسان تشخیص داد چرا که همین علامت ها در ویروس آنفولانزا فصلی و یا سایر ویروس های تنفسی وجود دارد بنابراین تشخیص ابتلا به این ویروس نیازمند استفاده از روش های مولکولی و آزمایشگاهی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتلا به آنفولانزای پرندگان برای چه افرادی خطرناک است؟

ابتلا به آنفولانزای پرندگان برای چه افرادی خطرناک است؟