مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اسفند 1401 ساعت 09:502023-02-22اقتصادي

فاز دوم طرح انتقال آب سد کانی سیب سال آینده افتتاح می شود


دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه گفت: فاز دوم طرح انتقال آب سدکانی سیب به دریاچه ارومیه هم طبق برنامه ریزی ها، دهه فجر سال آینده افتتاح می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدصادق معتمدیان سه شنبه شب در برنامه صف اول شبکه خبر، اظهار کرد: در روزهای آتی با حضور مقامات مسئول کشوری، شاهد افتتاح این طرح عظیم احیای دریاچه ارومیه خواهیم بود که در فاز نخست، قرار است 300 میلیون مترمکعب آب از این طریق وارد دریاچه شود.

وی با اشاره به اینکه فاز دوم این طرح هم طبق برنامه ریزی ها، دهه فجر سال آینده افتتاح می شود، افزود: آبی که منتقل می شود، مازاد حوضه بوده و زمان رهاسازی آن هم در ایام غیر زراعی تمهید شده است البته در فصول زراعی هم با حفاظت از سوی نهادهای مسؤول، آب به سمت دریاچه ارومیه روان خواهد بود.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با اشاره به اتمام طرح انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه گفت: در نظر داریم هر سه ماه یک بار، یکی از طرح های نیمه تمام در حوزه سخت افزاری احیای دریاچه را به اتمام برسانیم.

معتمدیان با اشاره به اینکه احیای دریاچه ارومیه از مطالبات ملی به شمار می رود و دولت و شخص رییس جمهور هم به این امر توجه ویژه ای دارد، افزود: با تمرکزی که در دولت سیزدهم روی احیای دریاچه ارومیه ایجاد شد، 100 درصد اعتبارات مصوب طرح های سخت افز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاز دوم طرح انتقال آب سد کانی سیب سال آینده افتتاح می شود

فاز دوم طرح انتقال آب سد کانی سیب سال آینده افتتاح می شود