مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اسفند 1401 ساعت 09:252023-02-22اقتصادي

قاچاق چوب در خراسان جنوبی 50 درصد کاهش یافت


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری در استان پنج تن چوب قاچاق شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد کاهش داشته است.

- علیرضا نصرآبادی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در کل کشور طرح کاشت یک میلیارد نهال در طی سال تدوین شده است، اظهار کرد: سهم خراسان جنوبی در این طرح کاشت چهار میلیون نهال در یک سال است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به موضوع آلودگی هوا و کاهش پوشش گیاهی این موضوع از اهمیت فوق العاده از برخوردار است.

پنج تن چوب قاچاق شد نصرآبادی با اشاره به کاهش قاچاق چوب در خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای سال جاری در خراسان جنوبی پنج تن چوب قاچاق کشف شده که این آمار در سال گذشته 11 تن چوب بوده است.

وی با اشاره به اینکه مقایسه این دو آمار نشان دهنده کاهش 50 درصدی قاچاق چوب در خراسان جنوبی بوده است، افزود: چوب های کشف شده بیشتر از گونه های باغی بوده است.

نصرآبادی با بیان اینکه چوب درختانی مانند بادام، گردو و توت بیشتر مدنظر قاچاقچیان چوب است، اظهار کرد: دغدغه مندان حوزه منابع طبیعی در صورت مشاهده تخلف می توانند موضوع را از طریق شماره 1504 و 139 اطلاع دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاچاق چوب در خراسان جنوبی 50 درصد کاهش یافت

قاچاق چوب در خراسان جنوبی 50 درصد کاهش یافت