مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اسفند 1401 ساعت 08:402023-02-22پزشكي

مرگ ناگهانی در ایران به سراغ سنین پایین آمده است


مرگ ناگهانی در همه نقاط دنیا وجود دارد ولی در ایران سنین پایین تر را دچار کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی واشقانی فراهانی گفت: بر اساس آمار حدود 47 درصد از آمار مرگ و میرها در کشور یا به علت بیماری های قلبی و عروقی است یا به عوامل خطر بروز بیماری های قلب و عروق و سکته ها مانند فشار خون، دیابت و…، مربوط می شود.

وی افزود: در مجموع حدود نیمی از علل مرگ و میر مردم کشورمان به دلیل بیماری های قلب و عروق یا بیماری های زمینه ای وابسته است.

متأسفانه شیوع بیماری های قلب و عروق و گسترش آن در کشور به گونه ای است که تقریباً کمتر از 15 درصد افراد بزرگسال جامعه را پیدا می کنید که بیماری قلب عروق ندارند و یا حتی یکی از عوامل خطر آن را ندارند.

بدین ترتیب اغلب درصد قابل توجهی از مردم یا به آن گرفتارند و یا نزدیکان و اقوام آنان به انواع یا درجاتی از این بیماری مبتلا هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: به اصطلاح می توان گفت بیماری های قلب و عروق شتری است که درب منزل هر کسی می تواند بخوابد.

وی افزود: طبق آمار مطالعه کوهورت مرکز قلب تهران در میان پنج هزار خانواده اهل تهران، حدود 75 درصد از این جمعیت مورد مطالعه دچار چاقی شکمی یا در اصطلاح چاقی مرکزی (سانترال) هستند که خطر بالاتری از سایر انواع چاقی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ ناگهانی در ایران به سراغ سنین پایین آمده است

مرگ ناگهانی در ایران به سراغ سنین پایین آمده است