مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اسفند 1401 ساعت 07:452023-02-22پزشكي

درمان آسیب ها و بیماری های چشم با قطره ساخت داخل


یکی از روش هایی که در سال های اخیر برای درمان آسیب ها و بیماری های چشم مورد توجه قرار گرفته، استفاده از درمان های اتولوگ به شکل قطره های چشمی است که در بیمارستان فارابی انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، رقیه امیدی کارشناس واحد فرآورده های بیولوژیک، گفت: واحد فرآورده های بیولوژیک، یک واحد فرآوری و تولید محصولات دارویی بر اساس دانش پایه بیولوژی است.

هدف و اولویت در این واحد، فرآوری و تولید محصولاتی است که یا نمونه خارجی آن در داخل کشور وجود ندارد؛ مانند قطره چشمی PRGF و یا اینکه تهیه نمونه خارجی محصول برای بیمار مستلزم هزینه بالایی است مثل چسب های جراحی.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چهار نوع قطره چشمی اتولوگ در این واحد تولید می شود، خاطر نشان کرد: این تولیدات شامل، قطره چشمی سرم اتولوگ، قطره چشمیL-PRP،P-PRP و قطره چشمی PRGF است.

امیدی، سپس به دسته بندی این قطره ها به دو دسته کلی سرم بیس ها و پلاسما بیس ها اشاره کرد و گفت: در گروه سرم بیس ها قطره چشمی اتولوگ که محتویات آن شامل عناصری است که در سرم خود بیمار وجود دارد و بنا به دستور پزشک در غلظت های متفاوت 20 درصد ،50 درصد و 100 درصد تولید می شوند و اثر درمانی آن ها مربوط به وجود عناصری است که در داخل سرم قرار گرفته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان آسیب ها و بیماری های چشم با قطره ساخت داخل

درمان آسیب ها و بیماری های چشم با قطره ساخت داخل