مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 16:252023-02-21اجتماعي

رونمایی از نسخه خطی 660 ساله در کتابخانه حرم رضوی


از نسخه خطی کتابت شده «کشف الغمه فی معرفه الائمه» در سال 784 هجری قمری با قدمت 660 سال موجود در گنجینه رضوی در کتابخانه مرکزی حرم مطهر حضرت رضا (ع) رونمایی شد.

- مشهد ـ از نسخه خطی کتابت شده کشف الغمه فی معرفه الائمه در سال 784 هجری قمری با قدمت 660 سال موجود در گنجینه رضوی در کتابخانه مرکزی حرم مطهر حضرت رضا (ع) رونمایی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، در آستانه فرخنده زادروز حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، از نسخه خطی کتابت شده کشف الغمه فی معرفه الائمه در سال 784 هجری قمری با قدمت 660 سال موجود در گنجینه رضوی در یکصد و پنجاه و هشتمین برنامه سه شنبه های علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در کتابخانه مرکزی حرم مطهر حضرت رضا (ع) رونمایی شد.

برترین کتاب در بهترین موضوع در ادامه حجت الاسلام والمسلمین مهدی شریعتی تبار در این مراسم با اشاره بر اهمیت میراث علمی، فرهنگی و تاریخی در هر ملت و جامعه ای و ضرورت حفظ، احیا و معرفی نسخه های خطی کتابخانه آستان قدس رضوی اظهار کرد: اگر میراث گرانسنگ پیشینیان ثبت و ضبط نمی شد، این هویت ارزشمند تاریخی نیز به جهانیان منتقل نمی شد و بخشی از میراث فرهنگی ما از بین رفته بود.

مدیر گروه انقلاب و تمدن اسلامی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به سخنان برخی از بزرگان همچون شیخ حر عاملی درباره مؤلف کشف الغمه فی معر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از نسخه خطی 660 ساله در کتابخانه حرم رضوی

رونمایی از نسخه خطی 660 ساله در کتابخانه حرم رضوی