مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 15:352023-02-21ورزشي

هنرسوزن دوزی در دستان بانوی هنرمند کاشانی


بانوی هنرمند کاشانی، 42 سال است به هنر سوزن دوزی مشغول است، عناوینی چون مربی نمونه کشوری، کارآفرین برتر و دارا بودن نشان ملی و یونسکو را در رزومه خود دارد ولی این روزها در زیرزمینی اجاره ای به هنرجوهایش درس می دهد.

-   *کشف استعدادها، در فنی و حرفه ای فارس: آیا برای یادگیری سوزن دوزی، غیر از مهارت های مادربزرگ و مادرتان سراغ اساتید دیگری هم رفتید؟ معقولی: تا سال 1378 در کاشان زندگی می کردم، استاد من در زمینه گلدوزی با چرخ بود ولی در زمینه گلدوزی با دست پیش کسی جز مادربزرگم آموزش ندیدم به دنبال آن با توجه به اینکه گلدوزی های جهاز عروس ها را می دیدم، با نگاه کردن روی گل و گلبرگ هایش، ساعت ها وقت می گذاشتم تا متوجه شوم، چگونه گلدوزی اش انجام شده و مانندش را بدوزم و به تدریج مشتری هایم زیاد شد.

ولی وقتی به ملیله دوزی، منجوق دوزی و مروارید دوزی رسیدم، متفاوت از گلدوزی بود و سعی کردم پیش استاد نیکبخت که خانم مسنی بود در کاشان بروم، پنج جلسه پیش ایشان رفتم و کم کم خودم از دست دوخته ها کمک می گرفتم، سال 79 به دلیل کار همسرم به اصفهان آمدیم، اصفهان شهر غریبی بود و درآمدم را از دست دادم و به مدت شش ماه نتوانستم کاری بکنم، با اداره فنی و حرفه ای آشنا شدم، اداره با مشاهده کارهایم و طرز صحبتم گفت: ما می فهمیم تو یک مدرس کاملی   و تا سال 85 به ص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنرسوزن دوزی در دستان بانوی هنرمند کاشانی

هنرسوزن دوزی در دستان بانوی هنرمند کاشانی