مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 15:252023-02-21سياسي

کشف گورستان سنگی در یکی از سواحل غربی گیلان


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از کشف گورستان سنگی در کنار یکی از سواحل غربی استان خبر داد و گفت: سابقه این گور باستانی به 2 هزار سال قبل بر می گردد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، ولی جهانی از کشف یک گورستان سنگی در کنار یکی از سواحل غربی گیلان خبر داد و گفت: سابقه این گور باستانی به 2 هزار سال قبل بر می گردد.

وی با بیان اینکه این گور باستانی در ساحل شهرستان تالش کشف شده است، افزود: سابقه استقرار گور در سواحل به دوره های پیش از اسلام بر می گردد.

جهانی ادامه داد: بسیاری از گردشگران و جهانگردان ایرانی و خارجی که در دوره های مختلف از ساحل و جلگه گیلان بازدید کردند و بر این موضوع تاکید داشتند که در جلگه های گیلان آثار استقرار پیش از اسلام وجود ندارد و اگر کسی بخواهد مطالعاتی در این زمینه انجام دهد باید به مناطق کوهستانی برود.

وی اضافه کرد: حتی پژوهشگر معروف گیلان و استاد تاریخ منوچهر ستوده در کتاب وزین خود آستارا تا استرآباد به صراحت اعلام می کند که جلگه های گیلان دارای آثار پیش از اسلام نبوده است و به دلیل مشکلات باتلاقی بودن و غیره در آن زمان امکان سکونت در این قسمت از استان گیلان در گذشته های دور بویژه پیش از اسلام وجود نداشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف گورستان سنگی در یکی از سواحل غربی گیلان

کشف گورستان سنگی در یکی از سواحل غربی گیلان