مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 15:102023-02-21اقتصادي

اجمالی/ صادرات 30 میلیون دلاری استان مرکزی به روسیه


معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت معدن و تجارت استان مرکزی از صادرات 30 میلیون دلاری استان مرکزی به کشور روسیه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، ظهر امروز کارگروه توسعه صادرات استان مرکزی در استانداری مرکزی تشکیل جلسه داد.

 رییس اتاق بازرگانی اراک در این نشست با اشاره به کاهش صادرات امسال گفت: در 10 ماهه گذشته میزان صادرات نسبت به مدت مشابه قبل 12 درصد از نظر وزن کاهش داشته است که باید دلایل آن واکاوی شود.

ناصر بیکی بیان کرد: کاهش صادرات در شرایطی رقم خورده که میزان واردات از نظر ارزش 32 درصد و از نظر وزن 31 درصد رشد داشته است.

وی با ابراز نگرانی از منفی شدن تراز تجاری افزود: لزوم توسعه صادرات به فدراسیون روسیه که از نظر وسعت 10 برابر کشور ایران است نیازمند برنامه ریزی دقیق و اصولی است.

جعفر اصغری، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت معدن و تجارت استان مرکزی نیز میزان صادرات غیرنفتی استان را 893 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: میزان صادرات غیرنفتی استان از نظر وزن یک هزار و 327 هزار تن  بوده که شامل هیدروکربن ها، پلی اتیلن، الیاف سنتتیک، رنگ پودری، روی و.

بوده است.

وی از صادرات محصولات استان به 80 کشور جهان خبر داد و اظهار کرد: صادرات استان نیز در این مدت  60 میلیون دلار بوده که 30 میلیون دلار  به کشور روسیه بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجمالی/ صادرات 30 میلیون دلاری استان مرکزی به روسیه

اجمالی/ صادرات 30 میلیون دلاری استان مرکزی به روسیه