مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 14:002023-02-21بين الملل

شکل گیری وابستگی متقابل بین ایران و چین


رییس مؤسسه مطالعات بین المللی انرژی با بیان اینکه روابط ایران و چین در حال تقویت است، گفت: چینی ها با وجود اعمال تحریم علیه ایران همواره رابطه خود را با کشورمان حفظ کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، محمدصادق جوکار گفت: چینی ها بر این باورند که غرب در حال ورود به مرحله چالش با آنهاست که نمونه بارز این موضوع را می توان در سند امنیت ملی آمریکا جست وجو کرد که در ماه مارس 2021 تا اکتبر 2022 منتشر شده و دولت جو بایدن در عمل، چین و روسیه را به عنوان تهدید راهبردی خود در نظر گرفته است.

از سوی دیگر، در دو سال گذشته دولت آمریکا زمینه های تعارض با چینی ها را با بحث تایوان و انتقال فناوری به این کشور افزایش داده است.

وی افزود: نظام غربی محدودیت های بسیاری را بر کشور چین اعمال کرده تا سد راه پیشبرد اهداف این کشور از جمله در بحث فناوری های های تک (فناوری برتر) و حوزه انرژی شود، البته چینی ها در حوزه انرژی با طرف های غربی تعارض زیادی در گام های اولیه ندارند و در برخی موارد با یکدیگر هم نوا هستند.

رییس مؤسسه مطالعات بین المللی انرژی ادامه داد: برای مثال چین در گذار انرژی مشتاق اند محوریت با آمریکایی ها باشد که می توان آن را گذار انقلابی از تجدیدپذیرها دانست، زیرا چینی ها خود هم واردکننده سوخت های فسیلی و هم مصرف کننده بالای آن هس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکل گیری وابستگی متقابل بین ایران و چین

شکل گیری وابستگی متقابل بین ایران و چین