مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 13:552023-02-21اقتصادي

گلستان پیشقدم در نهالکاری/ تولید 9 میلیون نهال تا پایان سال در استان


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت:به منظور اجرای طرح نهضت تولید نهال، تا پایان سال آینده 9 میلیون نهال در گلستان تولید خواهد شد.

- ایسنا/گلستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت:به منظور اجرای طرح نهضت تولید نهال، تا پایان سال آینده 9 میلیون نهال در گلستان تولید خواهد شد.

حمید سلامتی امروز سه شنبه 2 اسفند در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی 75 هزار هکتار جنگل کاری در گلستان داشتیم و در این زمینه از استان های پیشرو در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه تا پایان سال 9 میلیون اصل نهال در استان گلتان تولید می شود، گفت: حدود پنج میلیون اصله از این نهال ها در نهالستان های بخش خصوصی و چهار میلیون اصله نهال نیز در مراکز زیر نظر منابع طبیعی و آبخیزداری استان تولید می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: نهال های تولید شده سه مقصد متفاوت دارند، بخشی از آن راهی جنگل ها می شوند و بخشی در زراعت چوب مورد استفاده قرار گرفته و بخشی هم برای توسعه فضای سبز شهری مورد استفاده قرار می گیرد.

سلامتی نگهداری و داشت نهال ها را یکی از دغدغه های مهم نهال کاری دانست و افزود: متاسفانه در گذشته فقط نهال کاری می شد و برای نگهداری و حفظ نهال ها برنامه ریزی درستی صورت نمی گرفت اما امسال تلاش خواهیم کرد، با برنام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گلستان پیشقدم در نهالکاری/ تولید 9 میلیون نهال تا پایان سال در استان

گلستان پیشقدم در نهالکاری/ تولید 9 میلیون نهال تا پایان سال در استان