مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 12:552023-02-21سياسي

تاثیر موافقت نامه پاریس در خاموشی های چند سال اخیر


گزارش کمیسیون اصل 90 در مورد عضویت ایران در موافقتنامه آب و هوایی پاریس در جلسه علنی امروز مجلس قرائت و تاثیر آن در خاموشی های چند سال اخیر کشور مشخص شد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از دانشجو، علی خضریان در نشست علنی امروز (سه شنبه 2 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اصل نودم (90) قانون اساسی در مورد عضویت ایران در موافقتنامه آب و هوایی پاریس و با محورهای مهمی درخصوص چالش های اجرای موافقت نامه مذکور برای کشور از جمله نبود منبع تأمین هزینه سرمایه گذاری مورد نیاز برای اجرای تعهدات، بی اثر بودن توافق نامه پاریس در زمینه کاهش آلودگی هوا، ایجاد مانع در مسیر پیشرفت کشور علی الخصوص تحقق اقتصاد مقاومتی و سایر تبعات سیاسی و امنیتی آن را قرائت کرد.

در متن گزارش آمده است: مقدمه در بیست و یکمین اجلاس سالانه متعهدان کنوانسیون تغییرات آب و هوای سازمان ملل متحد (UNFCCC) موسوم به 21COP در سال 2015 و در شهر پاریس، در راستای تحقق اهداف این کنوانسیون، سندی توسط نمایندگان کشورهای مختلف با عنوان موافقتنامه پاریس نهایی شد.

برگزارکنندگان این اجلاس معتقدند تغییرات پیش آمده در آب و هوای جهان و گرمایش زمین به دلیل افزایش انتشار گازدی اکسید کربن حاصل از مصرف منابع انرژی مانند نفت، گاز و زغال سنگ در سال های اخیر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر موافقت نامه پاریس در خاموشی های چند سال اخیر

تاثیر موافقت نامه پاریس در خاموشی های چند سال اخیر