مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 12:502023-02-21سياسي

معاون گیلانی گردان تخریب لشکر ویژه 25 کربلا چگونه به شهادت رسید


شهید محمود بکایی لشکاجانی سرانجام پس از رشادت های فراوان در جبهه های نبرد حق علیه باطل در تاریخ 23 تیرماه سال 1367 در منطقه عملیاتی شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به فیض عظیم شهادت نائل آمد و به برادر شهیدش پیوست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، شهید محمود بکایی لشکاجانی در تاریخ 21 تیر 1342 در یک خانواده کشاورز، مومن و مذهبی در روستای کویه سفلی شهرستان رودسر دیده به جهان گشود .

وی همواره با نظم و ترتیب بود و به اعضای خانواده به ویژه مادرش احترام خاصی می گذاشت، زمانی که مؤذن مسجد روستا شد، معنویتش شکفت و پس از سپری کردن مقاطع ابتدایی و راهنمایی برای ادامه تحصیل به رودسر رفت .

با گسترش انزجار مردم ظلم ستیز ایران اسلامی، پیام مظلومیت اسلام و قرآن و اقدامات انقلابی عظیم توسط امام راحل و مردم موجب هوشیاری محمود و برادرش مرتضی شد.

پس از فوت پدر، محمود و مرتضی با تمام وجود تلاش کردند تا برادر و خواهرانشان از هر نظر احساس کمبود نکنند و علاوه بر اینکه در سنگر دفاع از میهن بودند وجودشان کانون خانواده را نیز گرم می کرد.

زمانی که مرتضی به جبهه رفت، مسؤولیت نگه داری خانواده به عهده محمود گذاشته شد تا با خیالی آسوده به نبرد با کفر بپردازد و مدتی بعد محمود نیز که توان ماندن در پشت جبهه را نداشت از مادر اجازه رفتن گرفت و اعزام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون گیلانی گردان تخریب لشکر ویژه 25 کربلا چگونه به شهادت رسید

معاون گیلانی گردان تخریب لشکر ویژه 25 کربلا چگونه به شهادت رسید