مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 12:302023-02-21سياسي

نهمین سمینار کشوری مشاوره ژنتیک در شیراز/علت 44 درصد معلولیت ها ژنتیکی است


نهمین سمینار ملی مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت ها با حضور متخصصان، صاحب نظران و اساتید دانشگاه از سراسر کشور، در شیراز کار خود را آغاز کرد.

- ایسنا/فارس نهمین سمینار ملی "مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت ها" با حضور متخصصان، صاحب نظران و اساتید دانشگاه از سراسر کشور، در شیراز کار خود را آغاز کرد.

صبح سه شنبه دوم اسفند، سمینار ملی مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت ها با هدف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، اشتراک گذاری تجارب و دستاوردهای علمی و ارتقاء دانش افراد فعال و صاحب نظر در این حوزه، در شیراز آغاز به کار کرد و تا چهارشنبه سوم اسفند، ادامه خواهد داشت.

مدیرکل بهزیستی استان فارس در افتتاحیه این رویداد با اشاره به حضور 230 نفر از متخصصان و اساتید دانشگاه در این سمینار، گفت: سالانه در جهان کودکانی با معلولیت متولد می شوند که عواملی نظیر ازدواج فامیلی، بیماری های ارثی و ژنتیکی، ناآگاهی در باره راهکارهای پیشگیرانه و .

در معلولیت آنان اثرگذار است.

محمدرضا هوشیار با بیان اینکه برگزاری رویدادهای علمی با توجه به تمایل جوامع از درمان به سمت پیشگیری، در کاهش تولد نوزادان با معلولیت جسمی و ذهنی، اثرگذار است، گفت: محورهای این سمینار ارزیابی بالینی و ژنتیکی اختلالات نوروماسکولار، نورولوژی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نهمین سمینار کشوری مشاوره ژنتیک در شیراز/علت 44 درصد معلولیت ها ژنتیکی است

نهمین سمینار کشوری مشاوره ژنتیک در شیراز/علت 44 درصد معلولیت ها ژنتیکی است