مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 12:202023-02-21اقتصادي

وضعیت بحرانی معادن آهن تا 14 سال آینده


رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی با تاکید بر اینکه اگر به ذخایر آهن کشور توجهی نشود، تا 14 سال آینده دیگر سنگ آهن نخواهیم داشت، گفت: بر اساس برآوردها تا سال 2030 ذخایر معدنی به پایان می رسد؛ - از این رو باید به سمت اکتشافات عمقی حرکت کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر علیرضا شهیدی امروز در افتتاحیه چهل و یکمین گردهمایی علوم زمین با ارائه گزارشی از فعالیت های سازمان زمین شناسی در حوزه های علوم مختلف زمین، افزود: فعالیت های این سازمان دانش محور است و زمینه فعالیت ها در حوزه هایی چون مخاطرات زمین شناسی، اکتشافات معدنی و ژئوتوریسم است.

وی آغاز فعالیت این سازمان را از سال 56 ذکرکرد و ادامه داد: شناسایی مواد معدنی برای تولید ثروت ملی و ارزیابی و پایش مخاطرات با هدف جلوگیری از زیان های اجتماعی از ماموریت های این سازمان است.

شهیدی، مشارکت در طرح های بین المللی در حوزه های مختلف علوم زمین را از دیگر فعالیت های این سازمان نام برد و یادآور شد: کمیسیون بین المللی تهیه نقشه های زمین شناسی دنیا (CGMW) دنیا را به 9 سازمان زمین شناسی تقسیم کرده و ریاست تهیه نقشه های زمین شناسی خاورمیانه در کمیسیون بین المللی CGMW بر عهده ایران است.

به گفته وی، در این راستا تاکنون از سوی ایران نقشه هایی تهیه شده و به تایید این کمیسیون رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت بحرانی معادن آهن تا 14 سال آینده

وضعیت بحرانی معادن آهن تا 14 سال آینده