مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 10:452023-02-21فرهنگي

محدوده تاریخی روستای گنگ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد


مسئول ثبت آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: محدوده تاریخی بافت باارزش فرهنگی تاریخی روستای گنگ به شماره 33010 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

- ایسنا/خراسان رضوی مسئول ثبت آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: محدوده تاریخی بافت باارزش فرهنگی تاریخی روستای گنگ به شماره 33010 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

محمود طغرایی با اعلام این خبر افزود: روستای تاریخی گنگ در شهرستان طرقبه شاندیز و در 20 کیلومتری غرب شهر طرقبه، در مسیر نغندر و در کنار دره رودخانه گنگ قرار دارد.

وی اظهار کرد: بافت تاریخی این روستا با معماری بومی که دارد، از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است و تحت تأثیر عوامل مختلف طبیعی همچون رودخانه و شیب طبیعی زمین و در مسیر رخدادهای تاریخی و مهاجرت های اقوام مختلف، بیش از 700 سال گذشته در این منطقه ایجاد شده و با استفاده هوشمندانه از مصالح بوم آورد محلی مانند سنگ و چوب توانسته در طول زمان به حیات فعال روستایی خود ادامه دهد.

طغرایی تصریح کرد: در روستای گنگ، تکیه سفلی، قبرستان تاریخی و مزار موسوم به مزار شیخ عبدالله در پنج کیلومتری ضلع غربی روستا در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محدوده تاریخی روستای گنگ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد

محدوده تاریخی روستای گنگ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد