مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 09:452023-02-21اقتصادي

تولید 150 هزار متر مربع فرش دستبافت در خراسان جنوبی


رییس اتحادیه فرش دستباف خراسان جنوبی گفت: طی 10 ماه سال جاری 150 هزار متر مربع فرش دستبافت در استان تولید شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، از جمله هنرهایی که از دیرباز در خراسان جنوبی یا همان جنوب خراسان رشد و رونق داشته قالیبافی و گلیم بافی است و همین سابقه موجب شده برای از انواع فرش خراسان جنوبی چون فرش قهستان و مود شهرت جهانی پیدا کنند.

طبق آنچه مسئولان و متولیان امر می گویند در حال حاضر حدود 50 هزار بافنده در خراسان جنوبی فعالیت دارند که موضوعاتی چون گرانی مواد اولیه و قرار نگرفتن زیر چتر حمایتی بیمه و مشکلات در حوزه صادرات از جمله دغدغه های آنان محسوب می شود.

یک گام رو به جلو برای صادرات فرش خراسان جنوبی صدور مجوز گمرک تخصص فرش برای گمرک خراسان جنوبی چندی پیش در گفت و گو با مهر بیان کرد: یک گام رو به جلو در زمینه صادرات فرش محسوب می شود.

در بخش های دیگر علی رغم همه پیگیری های انجام شده بخش زیادی از قالیباف خراسان جنوبی هنوز تحت پوشش هیچ نوع بیمه قرار نگرفته اند که این موضوع با تداوم و ماندگاری آنان در این حرفه تأثیر مستقیم دارد.

محمد حسن کامیابی مسک، رییس اتحادیه فرش دستباف خراسان جنوبی در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر حدود 50 هزار نفر در خراسان جنوبی در زمینه بافت فرش و قالی فعالیت دارند و موجب انتقال این هنر ارزشمن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 150 هزار متر مربع فرش دستبافت در خراسان جنوبی

تولید 150 هزار متر مربع فرش دستبافت در خراسان جنوبی