مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 08:152023-02-21اقتصادي

ایمن سازی هوتک های 44 روستا در جنوب سیستان و بلوچستان


بر اساس تفاهم نامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وزارت نفت ایمن سازی هوتک های 44 روستا در جنوب سیستان و بلوچستان؛ با تحویل زمین به پیمانکار رسما آغاز شد .

- ایسنا/سیستان و بلوچستان بر اساس تفاهم نامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وزارت نفت ایمن سازی هوتک های 44 روستا در جنوب سیستان و بلوچستان؛ با تحویل زمین به پیمانکار رسما آغاز شد .

مصطفی بیک مداح مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سه شنبه 2 اسفند در این باره گفت: در پی انعقاد تفاهم نامه ای که با وزارت نفت به امضا رسیده، با اعتبار 26 و نیم میلیارد تومان ایمن سازی هوتک های 44 روستا آغاز شده است.

بیک مداح گفت: این تفاهم نامه شامل آیتم های ایمن سازی شامل فنس کشی ، پلکان ایجاد دسترسی و آبشخور است.

وی در پایان افزود: 44 هوتک در شهرستانهای دشتیاری و چابهار مشمول این طرح هستند که به تازگی با تحویل زمین به پیمانکار ، ساماندهی آنها رسما آغاز شده است.

هوتِگ یا هوتَک نام گودال مصنوعی و یا طبیعی نسبتاً بزرگی است که آب حاصل از بارندگی ها در آن هدایت و جمع آوری شده و در طول سال به مصارف کشاورزی و آشامیدنی انسان و حیوانات اهلی و وحشی می رسد.

این گودال در زبان بلوچی به هوتِگ یا هوتک مشهور است و این سامانه سنتی برای مهار، کنترل و بهره برداری از سیلاب و به عنوان یکی از راه های متداول تامین آب محسوب می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایمن سازی هوتک های 44 روستا در جنوب سیستان و بلوچستان

ایمن سازی هوتک های 44 روستا در جنوب سیستان و بلوچستان