مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 08:052023-02-21اجتماعي

ضرورت توانمندسازی مهارتی دانش آموزان/ مدارس پیشگام حل بیکاری شوند


حل مشکل بیکاری در جامعه علاوه بر تزریق اعتبارات کلان، به برنامه مدون برای توانمندسازی مهارتی دانش آموزان نیاز دارد و باید آموزش و پرورش در این زمینه پیشقدم شود.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: گلستان همانند سایر استان های کشور به دلایل مختلف از جمله فقدان برنامه ریزی صحیح در گذشته، از ظرفیت های اشتغال بخش های مختلف بی بهره بوده و از بیکاری مزمنی رنج می برد.

به عقیده کارشناسان طی سالیان اخیر در بروز و تشدید بیکاری در کشور و البته گلستان نهادهای مختلفی مرتکب قصور شده اند که آموزش و پرورش، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و واحدهای فنی و حرفه ای و کاردانش از جمله این دستگاه ها تلقی می شوند.

تساهل در اجرای وظایف و تکالیف قانونی سبب شد تا فقط درصد اندکی از فارغ التحصیلان این مراکز که در زمره افراد جویای کار و به اصطلاح بیکار تلقی می شوند از حداقل توانمندی ها و مهارت های مرتبط با آموزش های تحصیلی خود بی بهره یا کم بهره باشند.

و به زبان عامیانه صدها هزار دانش آموخته، هنرجو و دانش آموز فاقد مهارت وارد بازار شوند.

استان گلستان در رتبه های میانی میزان اشتغال در بین استان های کشور قرار داشته و جمعیت بیکاران این استان به هیچ وجه تناسبی با ظرفیت های متعدد این خطه در حوزه های کشاورزی، شیلات، دامداری، صنعت و بخش های گوناگون گردشگری ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت توانمندسازی مهارتی دانش آموزان/ مدارس پیشگام حل بیکاری شوند

ضرورت توانمندسازی مهارتی دانش آموزان/ مدارس پیشگام حل بیکاری شوند