مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 01:052023-02-20اقتصادي

طرح احیای نخیلات در شادگان اجرا می شود


مدیر جهاد کشاورزی شادگان از احیا، نوسازی و جایگزینی ارقام بومی نخیلات خرما در سطح 240 هکتار از نخلستان های این شهرستان خبر داد.

- ایسنا/خوزستان مدیر جهاد کشاورزی شادگان از احیا، نوسازی و جایگزینی ارقام بومی نخیلات خرما در سطح 240 هکتار از نخلستان های این شهرستان خبر داد.

جمشید اسلامیان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اهمیت توسعه نخیلات شادگان اظهار کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است طرح جایگزینی نخیلات فرسوده در باغات شادگان اجرا شود.

وی با بیان اینکه بحث جایگزینی ارقام بومی خرما در شادگان به منظور توسعه و بهبود وضعیت نخیلات قدیمی این شهرستان در دستور کار قرار دارد، افزود: در راستای برنامه جامع نخیلات در استان، جایگزینی نخیلات فرسوده در شهرستان شادگان به وسعت 240 هکتار اجرایی خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان ادامه داد: این طرح در هر چهار دهستان خنافره، بوزی، حسینی و دارخوین شهرستان انجام خواهد شد تا شاهد توسعه نخیلات و افزایش عملکرد آن ها باشیم.

وی عنوان کرد: در این طرح نخل های با سن بالا و بی سر، حذف و توسط پاجوش های تجاری و بومی منطقه جایگزین خواهند شد.

جمشیدی خاطرنشان کرد: این طرح به طور مشارکتی با کشاورزان و با هدف توسعه عمران و آبادی این منطقه به صورت پرداخت یارانه بلاعوض به ازای کشت هر هکتار به بهره ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح احیای نخیلات در شادگان اجرا می شود

طرح احیای نخیلات در شادگان اجرا می شود