مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اسفند 1401 ساعت 15:402023-02-20سياسي

درخواست 8 دفتر بسیج دانشجویی از رییس قوه قضاییه برای عفو یک فعال اجتماعی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هشت دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران بزرگ طی نامه ای خطاب به حجت الاسلام اژه ای رییس قوه قضاییه خواستار توقف اجرای حکم زندان وحید اشتری از فعالان اجتماعی از طریق درخواست عفو یا تجویز اعاده ی دادرسی شدند.

- چندین بار از شما به عنوان رییس قوه، دعوت شده است تا با حضور در دانشگاه به عنوان یکی از مهمترین بستر های تبیین، به سوالات دانشجویان پاسخ دهید.

متاسفانه علیرغم دعوت های مکرر این امر محقق نشده است، نامه های دانشجویان به دستگاه قضا بی پاسخ مانده و به مرور شاهد اقدامات و کنش هایی از سوی قوه قضاییه بوده ایم که اعتراض عمومی را به دنبال داشته است.

اخیرا ابلاغ نامه ی فراخوان به شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب تهران به جناب آقای وحید اشتری، فعال جریان عدالت خواه، و تقارن این پرونده، با عفو چند ده هزار نفری محکومان توسط رهبر معظم انقلاب بمناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، تلخ و دلسردکننده است.

چرا که بیش از حکم صادر شده عناوین غیر دقیق موجود در کیفرخواست که بدون استناد دقیق تخلف سیاسی را تبدیل به جرم امنیتی کرده اند و بیم آن میرود که این امر منجر به رویه شده و موجب لطمه به جایگاه رفیع قوه قضا شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست 8 دفتر بسیج دانشجویی از رییس قوه قضاییه برای عفو یک فعال اجتماعی

درخواست 8 دفتر بسیج دانشجویی از رییس قوه قضاییه برای عفو یک فعال اجتماعی