مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اسفند 1401 ساعت 12:362023-02-20فرهنگي

«بخارا» میزبان سومین جشنواره بین المللی گردشگری «نقشبندیه»


روزهای 22 تا 28 فوریه با همکاری سفارت ازبکستان در مالزی، سومین جشنواره بین المللی گردشگری «نقشبندیه» در شهر «بخارا» برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، روزهای 22 تا 28 فوریه با همکاری سفارت ازبکستان در مالزی، سومین جشنواره بین المللی گردشگری نقشبندیه در شهر بخارا برگزار می شود.

این جشنواره با همکاری مرکز جهانی صوفی های مالزی World Sufi Center ، استانداری بخارا ، وزارت فرهنگ و گردشگری و دیگر سازمان های ازبکستان سازماندهی می شود.

در سال های 2018 و 2019 میلادی جشنواره های بین المللی گردشگری نقشبندیه با حضور بیش از 400 شخصیت مذهبی و پیروان طریقت صوفی نقشبندیه از کشورهای مالزی، اندونزی، هند، پاکستان، بنگلادش، ترکیه، انگلستان، استرالیا، آمریکا، آفریقای جنوبی و دیگر کشورها در بخارا برگزار شد.

مرکز جهانی صوفی یک سازمان غیردولتی است که مقر آن در شهر کوالالامپور است.

هدف اصلی از برگزاری این جشنواره ادای احترام به خدمات متفکران بزرگ ازبک در رشد اسلام و تمدن جهانی و همچنین بازدید از اماکن مقدس، آیین های دینی و آشنایی با دیگر آثار زیارتی-گردشگری در ازبکستان است.

در حال حاضر مرکز مالزی به همراه شرکت گردشگری Farhan Travel  ازبکستان اقدام به تهیه پکیج های گردشگری کرده است که در بازار گردشگری مالزی و سایر کشورها به فروش می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«بخارا» میزبان سومین جشنواره بین المللی گردشگری «نقشبندیه»

«بخارا» میزبان سومین جشنواره بین المللی گردشگری «نقشبندیه»