مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اسفند 1401 ساعت 12:362023-02-20اقتصادي

نخستین تجربه بانکداری الکترونیکی با هدفمندی یارانه ها به دست آمد


قائم مقام بانک مرکزی در نهمین همایش بانکداری الکترونیکی گفت: اولین تجربه بانکداری الکترونیکی در ایران با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها در کشور به دست آمد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد خبرگزاری فارس، اصغر ابوالحسنی امروز در نهمین همایش بانکداری الکترونیک در تهران، اظهار داشت: خلق ارزش در پول بانک از سه ناحیه ایجاد می شود؛ یکی از ناحیه مشتریان با افزایش وفاداری، دوم از طریق عملیات بانکی و افزایش کارآمدی و ارتقاء بهره وری و سوم از طریق اکوسیستم شبکه بانکی و ارزش آفرینی به دست می آید.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به اهداف اقتصادی، یک بال آن ارزش آفرینی و بال دیگر کاهش هزینه های مبادله در اقتصاد است و بانکداری دیجیتال گامی برای کاهش هزینه ها در شبکه بانکی به شمار می رود.

قائم مقام بانک مرکزی اظهار داشت: سال 89 که قرار بود هدفمندی یارانه ها انجام شود، اگر بانکداری دیجیتال نبود امکان پذیر نمی شد و درواقع اجرای هدفمندی یارانه ها اولین تجربه بانکداری دیجیتال در ایران بود که کارشناسان ابتدا پیش بینی می کردند سیستم شبکه بانکی کلا مختل شود، اما با اجرای آن این اتفاق نیفتاد.

ابوالحسنی بر این نکته تأکید کرد: ما در ایران از بانکداری الکترونیکی در منطقه و سطح جهان عقب نیستیم و حتی بانکداری دیجیتال ما برای کشورهای هم سطح ما و جنوب شرق آسیا می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین تجربه بانکداری الکترونیکی با هدفمندی یارانه ها به دست آمد

نخستین تجربه بانکداری الکترونیکی با هدفمندی یارانه ها به دست آمد