مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اسفند 1401 ساعت 12:302023-02-20پزشكي

کنترل کرونا ممکن است اگر...


اگرچه همه گیری کووید 19 کل جهان را تحت تأثیر قرار داده اما تعداد عفونت ها و مرگ ومیرها بین مناطق جغرافیایی به طور نابرابر و خطر ابتلا به عفونت های شدید از فردی به فرد دیگر بسیار متغیر است.

- ایسنا/خراسان رضوی اگرچه همه گیری کووید 19 کل جهان را تحت تأثیر قرار داده اما تعداد عفونت ها و مرگ ومیرها بین مناطق جغرافیایی به طور نابرابر و خطر ابتلا به عفونت های شدید از فردی به فرد دیگر بسیار متغیر است.

به نقل از ارث، درک بهتر اینکه چرا برخی افراد به عفونت های بدون علامت مبتلا می شوند، در حالی که برخی دیگر جان خود را از دست می دهند، برای یافتن درمان های قابل اعتماد و کنترل بیماری همه گیر بسیار مهم است.

گروهی از دانشمندان دانشگاه اوتووش لوراند مجارستان بیش از 1000 مطالعه را در مورد عوامل خطر ابتلا به کووید 19 مورد بررسی قرار داده اند تا بفهمند چگونه عوامل جمعیت شناختی (سن و جنسیت)، تعامل ویروس کرونا با سایر عوامل عفونی و بیماری های غیرواگیر، پلی مورفیسم های (چندشکلی) ژنتیکی، سبک زندگی، میکروبیوتای روده و حافظه تثبیت شده ایمنی، تغییرات ژنتیکی در ویروس کرونا یا عوامل محیطی مانند آلودگی هوا و عوامل اجتماعی و اقتصادی بر شدت کووید تأثیر می گذارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنترل کرونا ممکن است اگر...

کنترل کرونا ممکن است اگر...