مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اسفند 1401 ساعت 11:152023-02-20اقتصادي

علت محرمانه بودن توافقات ایران و چین


با توجه به اینکه مذاکرات و توافقات ایران و چین توسط غربی ها رصد می شد، تأکید بر آن است که مفاد این توافقات محرمانه باشد تا فرایندهای آن وارد فاز اجرایی شود - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علیرضا پیمان پاک در یک گفت وگوی رادیویی در خصوص بررسی دستاوردهای سفر رییس جمهور به چین، اظهار کرد: سفر رییس جمهور به چین برنامه منسجمی داشت که در راستای اقداماتی انجام شد که پیش از این برای توسعه روابط اقتصادی صورت گرفته بود.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: همچنین حدود سه هفته قبل از سفر رییس جمهور، تیم هایی از سوی وزارت صمت به کشور چین اعزام شده بودند تا در حوزه معدن، ریل گذاری، خودرو، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی مذاکره کنند.

برخی از این مذاکرات نیز مربوط به چند ماه گذشته است؛ اما به دلیل سفر رییس جمهور به کشور چین، در روند این مذاکرات تسریع صورت گرفته است.

پیمان پاک ادامه داد: فاطمی امین وزیر صمت قبل از سفر رییس جمهور برای بازدید از کارخانه های چینی و پیگیری مذاکرات به چند شهر این کشور سفر کرد که طی این مذاکرات، موافقت نامه ها و قراردادهای خوبی بین دو کشور منعقد شد.

توافقات با چین تا 2 ماه آینده اجرایی می شود معاون وزیر صمت تصریح کرد: بخشی از این مذاکرات مربوط به حوزه معدن بود؛ از آن جایی که چین یکی از بزرگ ترین مصرف کنندگان محصولات معد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت محرمانه بودن توافقات ایران و چین

علت محرمانه بودن توافقات ایران و چین