مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اسفند 1401 ساعت 10:452023-02-20سياسي

حفظ پایداری مراتع با بذرکاری در چهارمحال و بختیاری


رییس اداره مهندسی و مطالعات منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: بهترین راهکار برای حفظ پایداری مراتع استان بذرکاری یا کپه کاری است.

- فرزاد رضازاده در گفت وگو با خبرنگار مهر ، اقدامات بیولوژیک را یکی از راهکارها برای کمک به مراتع برای حفظ پایداری عنوان و اظهار کرد: بذرپاشی یا بذرکاری گونه های مرتعی یکی از راحت ترین راهکارها در این زمینه است.

وی تصریح کرد: گونه های مرتعی که برای این منظور انتخاب می شوند همان هایی هستند که انطباق بسیاری با طبیعت دارند و سال ها در همان مرتع حضور داشته و رشد می کنند.

رضازاده یادآور شد: بنابراین بهترین کار بذرکاری یا کُپه کاری از همان گونه های بومی در چهارمحال و بختیاری است و این کار کمک می کند که در سال آبی آینده حتی اگر شاهد پوشش گیاهی ضعیفی در گذشته بودیم زادآوری و رشد و نمو افزایش یابد.

این کارشناس آبخیزداری گفت: اما اقدامات بیولوژیک تنها به بذرکاری محدود نمی شود و حفاظت و قرق این عرصه ها هم اهمیت بالایی دارد چراکه گونه مرتعی که می خواهد رشد کند اگر حفاظت نشود توسط دام استفاده شده و نابود می شود.

وی بیان داشت: برای گونه های مرتعی یک یا دو سال زمان برای مراقبت نیاز است تا این گونه ها به بلوغ برسند و بتوانند بذر تولید کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ پایداری مراتع با بذرکاری در چهارمحال و بختیاری

حفظ پایداری مراتع با بذرکاری در چهارمحال و بختیاری