مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اسفند 1401 ساعت 10:352023-02-20سياسي

غربالگری شنوایی بیش از 20 هزار نوزاد قزوینی


از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون، 20 هزار و 500 نوزاد در استان قزوین غربالگری شنوایی شدند که از این تعداد 150 نوزاد به مرحله مداخله و درمان ارجاع داده شده اند.

- ایسنا/قزوین مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون، 20 هزار و 500 نوزاد در استان قزوین غربالگری شنوایی شدند که از این تعداد 150 نوزاد به مرحله مداخله و درمان ارجاع داده شده اند.

علی دهباشی پور در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: پیشگیری از آسیب و معلولیت های جسمی از اولویت های بهزیستی در دولت سیزدهم است که در این راستا اقدامات قابل توجهی صورت گرفته که مهم ترین آن برنامه غربالگری نوزادان و شیرخواران است.

وی بابیان اینکه برنامه غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران از سال 1386 در قزوین آغازشده است، گفت: انجام غربالگری شنوایی نوزادان از این روی حائز اهمیت است که زمان و فرصت طلایی برای درمان و کاشت حلزون را هرچه زودتر مهیا می کند.

این غربالگری هم اکنون در سطح بیمارستان هایی که تولد نوزاد در آن اتفاق می افتد انجام می شود.

این مسئول ادامه داد: طی این برنامه نوزادان پس از تولد و قبل از ترخیص، توسط سنجش گران تحت نظارت بهزیستی مستقر در بیمارستان ها و بخش نوزادان غربال می شوند و در صورت مشکوک شناخته شدن به مراکز تخصصی شنوایی سنجی ارجاع شده و در آنج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری شنوایی بیش از 20 هزار نوزاد قزوینی

غربالگری شنوایی بیش از 20 هزار نوزاد قزوینی