مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اسفند 1401 ساعت 10:352023-02-20بين الملل

ایران؛ چهارمین مصرف کننده گاز در دنیا


ایران اکنون چهارمین مصرف کننده عمده گاز در جهان پس از کشورهای آمریکا، روسیه و چین است و به ترتیب کشورهای کانادا، قطر، ترکمنستان و نروژ در جایگاه های بعد قرار دارند.

- ایران اکنون چهارمین مصرف کننده عمده گاز در جهان پس از کشورهای آمریکا، روسیه و چین است و به ترتیب کشورهای کانادا، قطر، ترکمنستان و نروژ در جایگاه های بعد قرار دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس تازه ترین آمارهای رسمی منتشرشده، ایران با دارا بودن حدود 32٫6 تریلیون مترمکعب گاز طبیعی، حدود 18 در صد از کل ذخایر اثبات شده گاز جهان را به خود اختصاص داده و از این نظر به عنوان دومین دارنده ذخایر گاز جهان شناخته می شود.

وجود این ذخایر عظیم در ایران، سیاست گذاران بخش انرژی کشور را به سمت برنامه ریزی برای توسعه زنجیره ارزش صنعت گاز و سرمایه گذاری در حوزه های تولید و پالایش، انتقال، ذخیره سازی و توزیع گاز طبیعی در اقصی نقاط ایران با هدف جایگزینی گاز با دیگر فرآورده های نفتی در سبد انرژی سوق داده است تا افزون بر بهره مندی از این سوخت پاک، از افزایش سریع مصرف فرآورده های نفتی که صادرات یا کاهش واردات آنها می تواند سبب درآمدزایی و رونق اقتصادی کشور شود، جلوگیری کند.

رونق اقتصاد جهان نیازمند منابع انرژی است و مطالعات مختلف نشان می دهد منابع هیدروکربوری تا سال 2050 میلادی همچنان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران؛ چهارمین مصرف کننده گاز در دنیا

ایران؛ چهارمین مصرف کننده گاز در دنیا