مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اسفند 1401 ساعت 09:002023-02-20سياسي

مهاجرت معکوس در سایه اشتغال زایی روستایی


استاندار سمنان ضمن تاکید ویژه بر توسعه اشتغالزایی در روستاها معتقد است که نه تنها حفظ جمعیت در روستاها، بلکه فراتر از آن، مهاجرت معکوس نیز تنها در سایه اشتغالزایی در روستاها محقق می شود.

- سید محمدرضا هاشمی، شامگاه 30 بهمن ماه در جلسه کارگروه اشتغال در سالن جلسات یادگار امام ( ره )، اظهار کرد: همه مسوولان ذی ربط باید به روستاها در حوزه اشتغال زایی توجه ویژه کرده و تسهیلات این بخش را صرفا به روستاییان پرداخت کنند.

استاندار سمنان ایجاد و پایداری اشتغال را دو رکن اساسی کاهش نرخ بیکاری دانست و تصریح کرد:یکی از سیاست های دولت آیت الله رییسی اشتغال و پایداری آن است.

وی ایجاد اشتغال در روستا را به عنوان یک مزیت برای شهرها بر شمرد و گفت: ایجاد اشتغال در روستا مانع مهاجرت روستاییان به شهر شده و در برخی مواقع مهاجرت معکوس را به همراه دارد.

هاشمی با تاکید بر اینکه تسهیلات اشتغال روستایی به ویژه مشاغل خانگی باید به ساکنین مناطق روستایی پرداخت شود، تصریح کرد: بانک ها برای سهولت در پرداخت تسهیلات در دهیاری روستاها مستقر شوند.

عالی ترین مقام اجرایی استان با اشاره به اینکه تعهد اشتغال استان سمنان در سال جاری 11 هزارو 282 طرح بود، اظهار کرد: با ایجاد 14 هزارو 240 فرصت شغلی تعهد این استان در امر اشتعال محقق شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهاجرت معکوس در سایه اشتغال زایی روستایی

مهاجرت معکوس در سایه اشتغال زایی روستایی