مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اسفند 1401 ساعت 08:152023-02-20فرهنگي

تعزیه خوانی که با تقوایی، کیارستمی و حسن فتحی همکاری داشت


محمدحسین ناصربخت از زنده یاد علاءالدین قاسمی به عنوان سفیر تعزیه ایران در خارج از کشور یاد کرد و فقدان او را ضایعه ای جبران ناپذیر دانست.

- محمدحسین ناصربخت از زنده یاد علاءالدین قاسمی به عنوان سفیر تعزیه ایران در خارج از کشور یاد کرد و فقدان او را ضایعه ای جبران ناپذیر دانست.

این استاد دانشگاه و کارشناس نمایش های سنتی ایران در گفتگو با ایسنا، درگذشت علاءالدین قاسمی، هنرمند مطرح تعزیه را تسلیت گفت و از او به عنوان یکی از برجسته ترین شهادت خوانان عرصه تعزیه یاد کرد که برای اشاعه این هنر با فیلمسازانی چون ناصر تقوایی و عباس کیارستمی هم همکاری داشته و در خارج از کشور هم اجراهای متعددی کرده است.

ناصربخت با اشاره به خاستگاه قاسمی اضافه کرد: او برخاسته از خطه طالقان بود؛ جایی که یکی از مناطق تعزیه خیز است و از همان دوران کودکی با بچه خوانی در سطح ملی شناخته شد و پس از آن در دوران نوجوانی با علی اکبرخوانی به شهرت رسید تا جایی که در سراسر کشور او را به عنوان علی اکبرخوانی مطرح می شناختند و این گونه بود که مدارج موفقیت را در موافق خوانی و بویژه شهادت خوانی به سرعت طی و بسیاری از نقش های اصلی تعزیه را اجرا کرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به تلاش های قاسمی برای معرفی تعزیه ایران در خارج از کشور افزود: غیر از شهرتی که در ایران داشت، ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعزیه خوانی که با تقوایی، کیارستمی و حسن فتحی همکاری داشت

تعزیه خوانی که با تقوایی، کیارستمی و حسن فتحی همکاری داشت