مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اسفند 1401 ساعت 07:302023-02-20اجتماعي

آب به هشیلان باز گردد، دوام چندانی نخواهد داشت


رییس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه با بیان آنکه هنوز با وجود بارش های خوب چند وقت اخیر آب به تالاب هشیلان برنگشته، گفت: حتی اگر آب وارد تالاب شود، - ایسنا/کرمانشاه رییس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه با بیان آنکه هنوز با وجود بارش های خوب چند وقت اخیر آب به تالاب هشیلان برنگشته، گفت: حتی اگر آب وارد تالاب شود، با توجه به شرایط خشکسالی و افزایش مصرفی که با آن مواجهیم، دوام چندانی نخواهد داشت.

محمدحسین فلاحتی در گفت و گو با ایسنا، وضعیت کنونی تالاب هشیلان را اسفناک دانست و افزود: حتی بارش های اخیر نیز باعث بازگشت آب به هشیلان نشده و تنها به اندازه چند تانکر آب راکد در سراب سبزعلی وجود دارد.

وی ادامه داد: اکنون سراب سبزعلی به عنوان منبع تامین آب هشیلان دبی خاصی ندارد و مقداری آب به اندازه حیات زیستمندان در آن وجود دارد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه درباره چرایی خشک ماندن این تالاب حتی با وجود بارش های اخیر نیز اظهار کرد: از یک سو برداشت از منابع آب زیرزمینی آنقدر زیاد بوده که تغذیه آبخوان ها و جوشش سراب به تاخیر افتاده و از سوی دیگر آب شدن برف ارتفاعات که منبع تغذیه سراب است نیز به زمان نیاز دارد.

فلاحتی پیش بینی کرد وضعیت تالاب از نیمه اسفند بهتر شود و گفت: حتی اگر آب به هشیلان برگردد داوم چندانی نخواهد داشت، ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب به هشیلان باز گردد، دوام چندانی نخواهد داشت

آب به هشیلان باز گردد، دوام چندانی نخواهد داشت