مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 22:452023-02-19بين الملل

ادعای بلومبرگ درباره غنی سازی 84 درصدی اورانیوم در ایران


بازرسان آژانس بین المللی انرژی هسته ای ادعا کرده اند که در ایران اورانیوم غنی شده با خلوص 84 درصد شناسایی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، وب سایت آمریکایی بلومبرگ به نقل از بازرسان آژانس بین المللی انرژی هسته ای ادعا کرده است که در ایران اورانیوم غنی شده با خلوص 84 درصد شناسایی شده است.

در این گزارش به نقل از دو دیپلمات بلندپایه غربی ادعا شده است که بازرسان آژانس بین المللی اتمی در ایران هفته گذشته مقادیری از اورانیوم غنی شده کشف کردند که کمی کمتر از میزان مورد نیاز برای تولید یک سلاح هسته ای است.

این دیپلمات ها همچنین با سیاه نمایی از فعالیت های هسته ای صلح آمیز ایران، این فعالیت ها را باعث ایجاد یک بحران جدید عنوان کرده اند.

در ادامه گزارش گفته شده که آژانس بین المللی انرژی اتمی در تلاش است تا مشخص کند که ایران چگونه اورانیوم غنی شده با خلوص 84 درصد را تولید و انبار کرده است، چون این سطح از غنی سازی بالاترین سطح غنی سازی اورانیوم است که تا کنون در ایران کشف شده و غلظت آن فقط 6 درصد کمتر از مقدار مورد نیاز برای یک سلاح است.

در عین حال همزمان با بدعهدی مقامات اروپایی و آمریکایی و عدم پای بندی و اجرای برجام از سوی غرب، پیشتر ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی به صورت رسمی اطلاع داده بود که که سانتریفیوژهایش برای غنی سازی او


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادعای بلومبرگ درباره غنی سازی 84 درصدی اورانیوم در ایران

ادعای بلومبرگ درباره غنی سازی 84 درصدی اورانیوم در ایران