مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 16:402023-02-19پزشكي

انجام عمل جراحی از فاصله 4 هزار کیلومتری!


پزشکان بیمارستانی در استان ژجیانگ چین با کمک یک ربات مجهز به نسل پنجم شبکه تلفن همراه یا 5جی، با موفقیت کیسه صفرا را از بدن یک بیمار در شهر آرال واقع در منطقه سین کیانگ و از فاصله حدود 4650 کیلومتری خارج کردند.

- پزشکان بیمارستانی در استان ژجیانگ چین با کمک یک ربات مجهز به نسل پنجم شبکه تلفن همراه یا 5جی، با موفقیت کیسه صفرا را از بدن یک بیمار در شهر آرال واقع در منطقه سین کیانگ و از فاصله حدود 4650 کیلومتری خارج کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از چاینادیلی، این اولین عمل برداشتن کیسه صفرا از راه دور در چین بود که از طریق یک ربات و با استفاده از فناوری 5جی انجام شد.

لیانگ شیائو جراح باتجربه ای که این عمل را از طریق پلتفرم رباتیک در بیمارستان Sir Run Shaw Hospital انجام داد، گفت که هم نرم افزار اصلی و هم سخت افزار اصلی ربات که یک مدل آندوسکوپی چهار بازو است، در چین توسعه یافته است.

لیانگ گفت: من برای بیمار بسیار خوشحال هستم و بسیار مفتخرم که این جراحی را با یک سیستم رباتیکی انجام می دهم که به طور مستقل در چین تولید شده است.

این بیمار، زنی حدودا 30ساله است که در آرال زندگی می کند.

بیماری سنگ کیسه صفرا او بیش از یک سال پیش بدون علائم ظاهری تشخیص داده شد، اما هفته پیش وی دردی را در قسمت بالای سمت راست شکم خود تجربه کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام عمل جراحی از فاصله 4 هزار کیلومتری!

انجام عمل جراحی از فاصله 4 هزار کیلومتری!