مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 16:032023-02-19سياسي

10 روستای در معرض خطر رانش شهرستان اردل جابه جا می شوند


یعقوب شکوهی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: 10 روستای شهرستان اردل از جمله روستای شیخ محمود که بافت قدیمی دارد و 80 خانوار در آن سکونت دارند در معرض خطر رانش زمین و سیل قرار دارند.

فرماندار شهرستان اردل افزود: روز گذشته به اتفاق معاون عمرانی استاندار این روستاها بازدید به عمل آمد و در جلسات مختلف قرار شد که با رضایت مردم این روستاها به شرق شهر اردل منتقل و در یک جا متمرکز شود.

وی بیان داشت: سالیان گذشته نیز این روستاها در معرض خطر قرار گرفتند و مقدمات جابه جایی اهالی صورت گرفت اما مردم راضی به ترک خانه های خود نبودند حال با بارش های اخیر میزان رانش و خطر روستاها بیشتر شده است.

وی ادامه داد: با امتناع مردم دستور درجاسازی صادر شد اما امروز به علت اینکه زمین های این روستاها رانشی است، محل مناسبی برای سکونت نیست و تنها راه حل جابه جایی روستاها است.

فرماندار شهرستان اردل اظهار داشت: زیرساخت های محل جدید شامل کف سازی و سنگ کاری انجام شده است اما امکانات برق، گاز و آب در منطقه وجود ندارد که به محض آغاز ساخت و ساز این زیرساخت ها نیز ایجاد می شود.

شکوهی بیان کرد: این محل بیش از 600 پلاک دارد که با احداث منازل اهالی این روستاها پلاک هایی نیز به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 روستای در معرض خطر رانش شهرستان اردل جابه جا می شوند

10 روستای در معرض خطر رانش شهرستان اردل جابه جا می شوند