مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 13:132023-02-19بين الملل

جنجال بین علی اف و پاشینیان در کنفرانس مونیخ بالا گرفت!


نخست وزیر ارمنستان و رییس جمهور جمهوری آذربایجان در میزگردی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در خصوص قره باغ کوهستانی و گذرگاه لاچین با یکدیگر جدال لفظی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، الهام علی اف رییس جمهور جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در نشست خود در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی با یکدیگر جدال کردند.

خبرگزاری رویترز در این خصوص گزارش کرد، رهبران ارمنستان و جمهوری آذربایجان روز گذشته (شنبه) در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی وارد مناقشه شدند و هریک بر مواضع متفاوت خود پافشاری کردند و علی رغم نشست آن ها در مونیخ، شواهد اندکی از احتمال صلح پایدار بین دو کشور مشاهده شد.

طبق این گزارش، تنش بین دو همسایه سابق شوروی به دلیل محاصره دو ماهه کریدور لاچین توسط باکو، تنها مسیر زمینی که به ارمنستان دسترسی مستقیمی به قره باغ کوهستانی می دهد، تشدید شده است.

اولین دیدار رو در رو بین پاشینیان و علی اف از ماه اکتبر تاکنون با گفت وگوهایی به میزبانی آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ آغاز شد که به دنبال آن دو طرف گفتند که پیشرفت هایی در زمینه توافق صلح حاصل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنجال بین علی اف و پاشینیان در کنفرانس مونیخ بالا گرفت!

جنجال بین علی اف و پاشینیان در کنفرانس مونیخ بالا گرفت!