مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 13:052023-02-19اجتماعي

تحصیل 120 دانش آموز اوتیسمی در کردستان/ارائه خدمات رایگان به دانش آموزان اوتیسم


طالب محمدی رییس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با بیان اینکه اختلال اوتیسم بار احساسی، عاطفی، سلامتی و اقتصادی برای خانواده و اجتماع دارد، اظهار کرد: با تشخیص به موقع و مداخلات مبتنی بر دستاوردهای علمی می توانیم نسبت به کنترل این اختلال اقدامات همه جانبه ای داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه 120 دانش آموز اوتیسم در استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: دانش آموزان اوتیسم نیاز به امکانات بیشتری دارند و باید در هر کلاس حداکثر 3 نفر حضور داشته باشند.

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: در مدارس با نیازهای ویژه 10 شهرستان در سطح استان به دانش آموزان دارای اختلال طیف اوتیسم خدمات آموزشی، پرورشی و حمایتی ارائه می شود.

آمار رو به رشد مبتلایان به اوتیسم در کردستان محمدی با اشاره به آمار رو به افزایش مبتلایان به اوتیسم در استان گفت: اوتیسم درمان قطعی ندارد و ناآگاهی خانواده ها وجامعه از این بیماری وعدم اطلاع رسانی مناسب در این زمینه موجب شده تا بسیاری از این کودکان در زمان طلایی شناسایی ودرمان نشوند.

رییس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان عنوان کرد: دانش آموزان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم در کنار درمان دارویی از آموزش و پرورش استثنایی درمان های غیردارویی مانند کاردرمانی ذهنی، گفتارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحصیل 120 دانش آموز اوتیسمی در کردستان/ارائه خدمات رایگان به دانش آموزان اوتیسم

تحصیل 120 دانش آموز اوتیسمی در کردستان/ارائه خدمات رایگان به دانش آموزان اوتیسم