مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 13:052023-02-19سياسي

دامپزشکی خوزستان آماده مقابله با بیماری تب برفکی است


معاون سلامت دامپزشکی استان خوزستان از آمادگی ادارات دامپزشکی مرزی خوزستان برای مقابله با بیماری تب برفکی SAT-2 خبر داد.

- رضا اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای آمادگی ادارات دامپزشکی مستقر در نوار مرزی با کشور عراق، رزمایش دور میزی با عنوان بیماری تب SAT-2 با حضور معاون سلامت و رؤسای دفاتر تخصصی دامپزشکی استان به صورت وبیناری برگزار شد و این ادارات هم اکنون آماده مقابله با این بیماری هستند.

معاون سلامت دامپزشکی استان با اشاره به اهمیت کنترل بیماری تب برفکی در سطح ملی و استانی گفت: استان خوزستان با دارا بودن 650 کیلومتر مرز آبی خاکی با کشور عراق و وجود دامداری های سنتی در مناطق مرزی استان احتمال ورود برخی بیماری های دامی به آن وجود دارد.

اسدی با اشاره به کنترل بیماری در زمان ورود به کشور گفت: در صورت بروز رخ داد بیماری باید پروتکل های مربوطه که از طرف دفتر تخصصی بهداشت و مدیریت بیماری های دامی استان ارسال می شود، به طور کامل اجرا شود.

وی، مهم ترین پروتکل مقابله با بیماری را کنترل شدید همراه با نظارت بهداشتی در حمل و نقل دام، ضدعفونی و تقویت امنیت زیستی در واحدهای دامی دانست و افزود: با توجه به اینکه استرین های مختلف تب برفکی نمی تواند بر همدیگر همپوشانی داشته باشند؛ بنابراین در صورت گزارش بیماری با استرین جدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دامپزشکی خوزستان آماده مقابله با بیماری تب برفکی است

دامپزشکی خوزستان آماده مقابله با بیماری تب برفکی است