مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 12:412023-02-19سياسي

جریمه سازمان امور مالیاتی در صورت تاخیر در استرداد مبلغ مالیات


طی روزهای اخیر، در مجلس شورای اسلامی قانونی توسط نماینده شیراز پیشنهاد شد و به تصویب رسید که این قانون، سازمان امور مالیاتی را مکلف می کند در قبال تاخیر در استرداد مبلغ مالیات، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، به تازگی با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قانونی پیرامون مالیات های مستقیم تصویب شد که به موجب آن، سازمان امور مالیاتی در صورت تاخیر در استرداد مبلغ مالیات، جریمه می شود.

این ماده که توسط جعفر قادری نماینده شیراز پیشنهاد شد و با موافقت نمایندگان مجلس به تصویب رسید ، سازمان امور مالیاتی را مکلف می کند که در قبال تاخیر در پرداخت، جریمه شود تا پاسخگوی تعهدات خود باشد.

جریمه در صورت تاخیر عامدانه در این زمینه، نماینده مردم شیراز و زرقان در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: چنان چه مؤدی مالیاتی، مالیات خود را به موقع پرداخت نکند جریمه می شود اما زمانی که قرارداد فسخ شود، فرایند کار تغییر می کند.

قادری اظهار داشت: در این شرایط اگر سازمان مالیاتی با تاخیر عمدی، مؤدی را با مشکل مواجه کند، به ازای هر یک ماه تأخیر، 2 درصد مشمول جریمه می شود.

  وی بیان کرد: این قانون بر این اساس تعیین شده که مؤدی، نگران حق و حقوق خود نباشد و سازمان مالیاتی نیز تعهدات خود را به موقع انجام دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جریمه سازمان امور مالیاتی در صورت تاخیر در استرداد مبلغ مالیات

جریمه سازمان امور مالیاتی در صورت تاخیر در استرداد مبلغ مالیات