مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 11:152023-02-19بين الملل

تحلیل استاد ژئوپلتیک از همکاری اقتصادی چین با ایران


یک استاد ژئوپلتیک دانشگاه معتقد است هر اندازه توافق هسته ای با غرب زودتر انجام شود می توان امیدوار، در راستای قراردادهای اقتصادی که با چین هم امضا شده کار اقتصادی بیشتری کرد.

- عبدالرضا فرجی راد در گفت وگو با ایسنا در تحلیل خود از سفر رییس جمهور به چین و تقویت روابط اقتصادی دو کشور گفت: تا زمانی که ما از تحریم اقتصادی خارج نشده باشیم و توافق هسته ای به امضا نرسد، اعتقادم بر این است که کار اقتصادی جدی نمی توان با چین انجام داد.

وی تصریح کرد: بالاخره هر کار اقتصادی و در واقع زیربنایی نیاز به پول دارد، از طریق بانکی که نمی توان منتقل کرد از طرفی چینی ها کسانی هستند که باید از نظر اقتصادی کارشان محکم و تضمین شده باشد؛ بنابراین باید صبر کنیم توافق هسته ای امضا شود تا چین به طور کامل به بازار ایران وارد شود.

این دیپلمات پیشین کشورمان همچنین بیان کرد: البته از نظر اداری اقداماتی انجام شده، نفت می فروشیم که یک مقدار کالا وارد می شود و بخش دیگر پول آن پرداخت می شود، در هر حال از نظر سرمایه گذاری در شرایط فعلی کمی بعید است؛ بنابراین هر اندازه با غرب توافق شود با توجه به این که چینی ها هم بدشان نمی آید این توافق صورت گرفت می توان امیدوار بود در ایران کار اقتصادی بیشتری انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیل استاد ژئوپلتیک از همکاری اقتصادی چین با ایران

تحلیل استاد ژئوپلتیک از همکاری اقتصادی چین با ایران