مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 11:052023-02-19اقتصادي

162 هزار هکتار از اراضی استان مرکزی مستعد اجرای سامانه های نوین آبیاری هستند


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: 162 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مستعد اجرای سامانه های نوین آبیاری هستند.

-  علی صفری در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: اجرای سامانه نوین آبیاری در حوزه کشاورزی افزایش محصولات و مدیریت مصرف در شرایط کم آبی را به دنبال دارد که باید از بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی صرفه جویی در مصرف آب، سرعت بالای رویش گیاه و کاهش مصرف را از مزیت های سامانه های نوین آبیاری دانست و تصریح کرد: اجرای سامانه نوین آبیاری میانگین تولید محصول را 30 درصد و در برخی موارد تا مرز 100 درصد افزایش می دهد که خود کشاورز نیز از مزیت های آن بهره مند می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه 162 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مستعد اجرای سامانه های نوین آبیاری هستند، ادامه داد: درحال حاضر 75 هزارهکتار از زمین های کشاورزی به این سیستم مجهز شده و تاپایان سال مالی 500 هکتار دیگر به آن اضافه خواهد شد.

  صفری گفت: بر اساس آمارها به ازای اجرای هر هکتار سامانه آبیاری نوین 4 هزار و 500 متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی می شود که در شرایط کم آبی نقش موثری در کاهش مصرف آب در حوزه کشاورزی دارد.

وی حفاظت کمی و کیفی از منابع خاک را از دیگر مزیت های اجرای سامانه آبیاری نوین در استان برشمرد و ادامه داد:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

162 هزار هکتار از اراضی استان مرکزی مستعد اجرای سامانه های نوین آبیاری هستند

162 هزار هکتار از اراضی استان مرکزی مستعد اجرای سامانه های نوین آبیاری هستند