مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 09:502023-02-19دانش

کتاب تحول علوم انسانی از مبادی تا روش شناسی منتشر شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کتاب «تحول علوم انسانی از مبادی تا روش شناسی» اثر سید محمدرضا تقوی استاد روانشناسی بالینی دانشگاه شیراز در 447 صفحه توسط انتشارات مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا منتشر شده است.

- کتاب تحول علوم انسانی از مبادی تا روش شناسی اثر روانشناسی بالینی دانشگاه شیراز در 447 صفحه توسط انتشارات مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا منتشر شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کتاب تحول علوم انسانی از مبادی تا روش شناسی اثر سید محمدرضا تقوی استاد روانشناسی بالینی دانشگاه شیراز در 447 صفحه توسط انتشارات مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا منتشر شده است.

از دیدگاه تقوی تحول علوم انسانی در معانی بروزرسانی، بومی سازی، کارآمدی، و اسلامی سازی بکار رفته است.

1) تحول به معنای بروزرسانی برای مرحله گذار و جلوگیری از تضعیف دریافت های بین تمدنی، لازم و کارآمد است؛ 2) تحول علوم انسانی در معنای بومی سازی را می توان متناسب سازی محتوای علم با فرهنگ زیست بوم محل مورد استفاده دانش دانست؛ 3) تحول در معنای کارآمدی به معنای حداکثر بهره برداری از ظرفیت دانش رایج فرض می شود.

به نظر می رسد تحول علوم انسانی در هر سه معنای فوق گرچه ضروری است لیکن از آن چنان بردی که بتواند غایتمندی دانش را تحت تاثیر قرار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب تحول علوم انسانی از مبادی تا روش شناسی منتشر شد

کتاب تحول علوم انسانی از مبادی تا روش شناسی منتشر شد