مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 09:252023-02-19اقتصادي

افزایش بیش از 30 درصدی ورودی سدهای استان مرکزی


مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی از افزایش بیش از 30 درصدی دبی ورودی آب به سدهای کمال صالح شازند و الغدیر ساوه در پی بارش های اخیر خبر داد.

- ایسنا/مرکزی مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی از افزایش بیش از 30 درصدی دبی ورودی آب به سدهای کمال صالح شازند و الغدیر ساوه در پی بارش های اخیر خبر داد.

حسین اکبری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر دبی ورودی به سد کمال صالح شازند یک متر مکعب در ثانیه است که در مقایسه با قبل از شروع بارش های اخیر رشد بیش از 30 درصدی داشته است.

وی افزود: حجم آب ذخیره شده در دریاچه این سد نیز به 31 میلیون مترمکعب رسیده است در حالی که این میزان در سال گذشته حدود 44 میلیون متر مکعب بوده است.

وی با اشاره به اینکه دبی ورودی به سد الغدیر ساوه نیز 1.

2 متر مکعب در ثانیه گزارش شده است، اظهار کرد: هم اکنون حجم آب ذخیره شده در سد الغدیر ساوه 50 میلیون متر مکعب بوده که این رقم در سال قبل 111 میلیون متر مکعب ثبت شده است.

اکبری گفت: در حال حاضر از منابع آبی ذخیره شده در دریاچه سد الغدیر برای مصارف شرب شهر ساوه استفاده شده و سد کمال صالح نیز آب شرب مردم شهر اراک را تامین می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش بیش از 30 درصدی ورودی سدهای استان مرکزی

افزایش بیش از 30 درصدی ورودی سدهای استان مرکزی