مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 08:012023-02-19اقتصادي

بی رمقی طرح نهضت ملی مسکن در گلستان/ ساز خانه سازی کوک نیست


با وجود گذشته بیش از یک سال از طرح ملی مسکن در گلستان، اما آمارها نشان می دهد که اجرای این پروژه ها، فرسنگ ها تا نقطه مطلوب فاصله دارد.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- اعظم محبی: دغدغه ها و چالش های حوزه مسکن منحصر به سال های اخیر نیست بلکه در دولت های گذشته هم این مسئله وجود داشته و در هر دوره به فراخور وضع موجود طرح های مختلفی اجرا شده است.

در دولت نهم و دهم در قالب مسکن مهر تولید در حوزه مسکن سیر صعودی گرفت ولی در دولت یازدهم و دوازدهم چندان به این مسئله توجه نشد و شکاف بین عرضه و تقاضا بیشتر شد.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم، مقوله تأمین مسکن به یکی از مهم ترین شعارهای دولت تبدیل و به شکل قانون جهش تولید مسکن به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت.

تهیه و واگذاری زمین، اعطای تسهیلات کم بهره، حمایت ها و تخفیفات مناسب در صدور پروانه و خدمات نظام مهندسی از جمله راهکارهای دولت برای این طرح است.

در گلستان بیش از 90 هزار متقاضی در این طرح ثبت نام کرده که مراحل پایش و بررسی مدارک در حال انجام است.

بسیاری از مردم که توانایی خرید سرپناه را نداشتند با امید خانه دار شدن در این طرح ثبت نام کرده اما هم اکنون با افزایش نرخ سود بانکی، بالارفتن اقساط و مبهم بودن زمان تحویل پروژه ها و جانمایی آن ها، از ادامه کار منصرف شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی رمقی طرح نهضت ملی مسکن در گلستان/ ساز خانه سازی کوک نیست

بی رمقی طرح نهضت ملی مسکن در گلستان/ ساز خانه سازی کوک نیست