مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 07:502023-02-19بين الملل

دیدار مقامات آمریکا و چین در مونیخ


آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا برای نخستین بار در پی سرنگونی بالون اطلاعاتی چین با وانگ یی دیپلمات ارشد پکن در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار و بصورت حضوری گفت وگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا که در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت کرده است، اعلام کرد با وانگ ایی دیپلمات ارشد و رییس دفتر کمیسیون روابط خارجی مرکزی حزب کمونیست جمهوری خلق چین دیدار و گفتگو کرده است.

وزیر خارجه دولت بایدن گفت که در این گفتگو حضور بالون اطلاعاتی چین بر فراز حریم هوایی ایالات متحده را محکوم و تاکید کرده است هرگز نباید دوباره تکرار شود.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود که در مورد عواقب حمایت های مادی از روسیه در جنگ اوکراین نیز هشدار داده است و همچنین بر باز بودن خطوط ارتباطی واشنگتن - پکن تاکید کرده است.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره این دیدار گفت که بلینکن در این دیدار با تکرار اظهارات جو بایدن رییس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه واشنگن به دنبال یک جنگ سرد جدید نیست، در عین حال تاکید کرد که واشنگتن هیچ گونه نقض حاکمیت ایالات متحده را تحمل نمی کند و این اقدام غیرمسئولانه هرگز نباید تکرار شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار مقامات آمریکا و چین در مونیخ

دیدار مقامات آمریکا و چین در مونیخ