مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 بهمن 1401 ساعت 16:522023-02-18سياسي

ابوطالب(ع) برای حفظ دین از قدرت دست کشید


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: رد مسئله تشکیک در ایمان ابوطالب(ع) به اسلام برای ما شیعیان مسئله ای عقیدتی و حیاتی است.

- آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در همایش مؤمن قریش ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ابوطالب(ع) با بیان حدیثی از امام رضا(ع)، اظهار کرد: امام رضا(ع) در خصوص تشکیک در ایمان ابوطالب به اسلام می فرماید هر کس که به ایمان ابوطالب(ع) شک کند، مسیرش به جهنم ختم می شود.

وی افزود: مسئله ابوطالب(ع) برای ائمه اطهار(علیهم السلام) مسئله ای عقیدتی و حیاتی و غیر حاشیه ای است و ما شیعیان باید این عقیده را باصدایی رسا فریاد بزنیم و بر آن مصمم باشیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در رابطه با وجود دلایل عقلی که ثابت می کند غیرممکن است که حضرت ابوطالب(ع) ایمان نداشته باشد، گفت: دلیل اول این است که ابوطالب(ع) بزرگ خاندان و رییس مکه بودند و معروف است که آدمها برای رسیدن به قدرت، حاضرند همه چیز را فدا کنند.

آیت الله حیدری ادامه داد: ولی ابوطالب(ع) برای حفاظت از پیامبر اکرم(ص) و دین اسلام، همه چیز را فدا کرد و از قدرت خود دست کشید پس از لحاظ عقلی غیر ممکن است شخصی بدون ایمان، چنین فداکاری بزرگی انجام دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابوطالب(ع) برای حفظ دین از قدرت دست کشید

ابوطالب(ع) برای حفظ دین از قدرت دست کشید