مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 بهمن 1401 ساعت 15:492023-02-18بين الملل

میزان کمک کشورهای عربی به زلزله زدگان ترکیه و سوریه


خبرگزاری آناتولی گزارش داد که قطر تاکنون 30 هواپیما حامل کمک های بشردوستانه به ترکیه ارسال کرده است,عربستان نیز دو فروند به سوریه و 10 فروند به ترکیه فرستاد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری آناتولی ترکیه آماری از کمک های سه کشور عربی حاشیه خلیج فارس به زلزله زدگان در ترکیه و سوریه منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، عربستان سعودی تاکنون 12 هواپیمای حامل کمک های امدادی اعم از چادر و پوشاک و مواد غذایی و تجهیزات پزشکی به ترکیه و سوریه فرستاده است.

از این 12 هواپیما 10 فروند عازم ترکیه و دو فروند به سوریه فرستاده شده که شامل تیم های امداد و صدها تن مواد غذایی، چادر و تجهیزات پزشکی بوده است.

عربستان سعودی همچنین یک تیم جستجو و نجات مرکب از 95 نفر و یک کادر پزشکی مرکب از 55 نفر و هیاتی از هلال احمر این کشور را به ترکیه فرستاده است.

در سطح مردمی نیز بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر در کمپین کمک های عربستان به مردم سوریه و ترکیه شرکت و 100 میلیون دلار جمع آوری کردند.

*امارات امارات هم 50 میلیون دلار برای زلزله زدگان ترکیه اختصاص داده و 97 هواپیمای حامل کمک به دو کشور ترکیه و سوریه فرستاده شده که شامل 39 هواپیما به ترکیه و 58 هواپیما به سوریه است و در مجموع 2 هزار و 549 تن اقلام کمکی ارسال کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان کمک کشورهای عربی به زلزله زدگان ترکیه و سوریه

میزان کمک کشورهای عربی به زلزله زدگان ترکیه و سوریه